Od HOSK přes paní Poldi po Rytíře. Kladenský hokej urazil za sto let dlouhou cestu, na níž zažil velká vítězství i bolestivé porážky. Když pánové Kožíšek, Laitner, Prošek a Unger svolali na 13. listopad roku 1924 ustavující valnou hromadu, nemohli tušit, že právě položili základy klubu, který později šestkrát vyhraje nejvyšší československou soutěž, triumfálně srazí na kolena moskevský Spartak ve finále Poháru mistrů evropských zemí, okouzlí hokejový svět fantastickými výhrami nad týmy NHL a vychová desítky hráčů nejvyšší světové úrovně.
O sto let později se nelehkého úkolu zachytit slavný příběh ve výročním logu, jímž se bude klub prezentovat v jubilejní sezoně, zhostil někdejší mládežnický hokejista, v současnosti grafický designér Filip Kregl. Výsledkem práce, kterou na základě konzultací s bývalým mluvčím Rytířů Jaroslavem Keimarem odvedl, je čisté a moderní logo kombinující současné trendy s respektem k historii města Kladna i zdejšího hokeje.
„Hlavní myšlenkou při utváření loga bylo do číslice 100 vetknout co největší počet kladenských reálií, a přitom zachovat vizuální čistotu minimalistickým provedením. Číslice 1 proto svým ztvárněním evokuje hornické kladivo a symbolizuje historii těžby uhlí. Silueta paní Poldi je vyvedena zlatou barvou a společně s hvězdou nad čelem, která je i součástí originálního loga, odkazuje k nejúspěšnější éře kladenského hokeje i k ocelárnám světové úrovně. Obrys Rytíře reprezentuje současnost. Vertikální motiv letopočtů vepsaných v siluetách bývalého i stávajícího kladenského loga odkazuje k poldováckým komínům,“ popisuje Kregl symboliku emblému, který klub ve výroční sezoně využije jako jednotící vizuální prvek pro veškerou komunikaci, a to nejen v on-line prostředí.
Fanoušci se mohou těšit na limitované kolekce triček, kšiltovek a dalších předmětů z klubového fanshopu, s logem se ale budou pravidelně setkávat i na permanentkách, vstupenkách či zálohovaných kelímcích. Jako stylový doplněk se emblém objeví i na dresech, primárním logem na hrudi ale i pro výroční sezonu zůstane samotný Rytíř.
„Na výročním logu klub s Filipem Kreglem pracoval od konce předchozí sezóny. Výsledek naprosto přesně naplnil naše představy. Propojili jsme historii klubu a města se současností. Toto významné klubové jubileum je pro všechny v naší organizaci velká zodpovědnost, vzhledem k historickým úspěchům a legendám, které jsou s klubem spjaty. Výroční logo propojíme s aktuální klubovou identitou a fanoušci se mohou těšit na speciální branding nebo limitovaný merch. Samotnou kapitolou jsou dresy, které po třech letech projdou významnou grafickou obměnou, a zároveň klub představí alternativní třetí sadu dresů. Nesmím opomenout ani akce, které klub u příležitosti tohoto milníku plánuje. Výroční utkání klubových legend, speciální zápas v retro dresech a významné zapojení klubových legend během celé sezóny. Je na co se těšit,“ říká marketingový manažer Rytířů Martin Špaček.